Sunday, November 25, 2012

Kuatkn Semangat :)

Salam.
Dah lama x tulis blog nih..last upodate tahun 2009..
Sekarang dh 2012..
dah berapa tahun ye??? 
Hmmm..dulu sibuk dengan master..pastu kawen and then got baby..

skrg ni dh kerja kat satu company biotech dkt Shah Alam..

Aku ingat lagi waktu mula-mula masuk dulu ..bos mcm ske je ngn aku..sbb aku ni mcm terer la..
No much people have my knowledge..tau buat analysis genome using bioinformatic..

But, recently a bit different to my situations..
mostly..kat sni org Cina..and I don't know why i can't adapt with their environment

sedih kadang-kadang rasa mcm x di perlukan..
skrg ni dh ramai org yang hard core in BioIT dah msuk company ni..

ade yang dah ade Phd..Master tu xyah ckp la..
so, i'm not so important..and sometimes..xyah masuk meeting pun xpe..sbb i xpnting..

macam td..penat2 la aku rushing nk g office nk masuk meeting..
Lastly, bila aku msuk je..diorg bt muka mcm xnk invite pun utk join..
Yes, I know this meeting more to server base ..and this is not my field ..
However, plz la respect ..

Ni bt muka..mcm terkejut.."Ohhhh...uuu can join if you want.."
Dari ayat tu pun aku dh tau dah aku xyah join pun xpe.. 
So aku dgn rasa malu nya..kuar la dr bilik meeting..

Skrg ni keje aku scope kerja aku just bagi training kat customer..
part aku yang paling boring skali..which is Evolution analysis..


Hmm aku kalau boleh nk Genom Anootation..bcoz this is my field..but nk buat mcm mn..ada candidate yang lebih layak..yang ade Phd lagi..

skrg ni aku hanya fikir do my best in my job..before i resign..

Aku harap sangat my IELTS result kali ni can achieve band 7.0..so that i can pursue my study in UK..
aku nk tggalkn company ni dgn bermaruah..

xtak resign mcm tu je..aku xenjoy langsung kerja disini..walaupun simple..
I'm lonely here...Need somebody to talk with..and there are nobody here..
I really-really miss my friends especially yang duduk di MGI ..
nk ade teman yang gosip2..lepak2.. leisure2 la org putih ckp :)



Ya Allah permudahkan la Urusan ku untuk menyambung pelajaran ku di UK...:)
Smoga ini memberi kegembiraan kepada ku :) 

AMIN ...

No comments:

Post a Comment