Thursday, January 8, 2009

P-e-n-g-e-n-a-l-a-n

Assalamualaikum...

Salam perkenalan kepada semua yang sudi meluang masa membaca blog saya ni :)

Firstly, namaku Hidayah..(kak chah et al.2009) dilahirkan di Kedah..so i speak in loqhat Kedah la. Status skrg : Stduent Msc, UKM

so blog ni dibuat apabila terasa bosan @ free.. so kalau x update everyday sori la ~

this is my family

-
amik gmbr ni wktu knvo (family xbeso sgt)-

mcm2 cite dlm family aku..nnt bila ade kesempatan aku bcerita kat korg..
tp skrg ni aku skit bz dgn research aku..
baru2 ni lect. aku suruh tukar tajuk tesis aku..

perasaan aku wktu tu skit sedih cmpur ngn gembira..
Why??
aku sedih sbb aku rasa aku dh bt byk utk research ni
tp last2 kna tukar sbb banyak cmpur tangan org2 besor..
sebenarnya kitorg tgk working on whole genome sequencing
first genome project in Malaysia..so byk cmpur tgn ..

dan aku hepi dgn tajuk skrg sbb no more cmpur tgn pihak luar..:D
big smile on my face now..ha3.
i can do my research on my own way :)

so arini aku sdg sbuk bt balik research aku dr mula (dah sem 3 dh master aku nih)

smlm aku dh berjaya bt gene prediction using genemark
thanks to 'abg K' senior aku yg sudi ajar aku

dan today aku dh berjaya bt skit annotation using BLAST2Go and ARTEMIS



ni la layout bg artemis
~ comel x? ~



ni plak software BLAST2GO

aku xla pandai sgt guna software ni..tp ok la for my master he3 :)

ok smpi cni je..nk smbg bt keje balik :P

No comments:

Post a Comment